Tilbake til alle saker

Pelsklingenes favoritt til Lillesand Senter

Nordens største dyrebutikk-kjede har nylig etablert seg på Lillesand Senter, til glede for både firbente “pelsklinger” og deres eiere.

Hermine Austad er sjef for den nye butikken. Hun har jobbet med både klær og kosmetikk tidligere, og har alltid vært en dyrevenn. Nå gleder Hermine seg over at hobbyen blir yrke. 

– Jeg har alltid hatt hund, helt siden jeg var liten, forteller Hermine. – De siste fire årene har blandingshunden Nora vært min trofaste følgesvenn. Hun er en god blanding av seks ulike raser, liten, hvit og et ordentlig sjarmtroll. 

Hermine røper at Nora er nyter godt av den nye jobben til matmor:

– Her er det mange fristelser så det drypper definitivt på Nora, ler Hermine. 

Blandingshunden Nora er strålende fornøyd med matmors nye jobb.

Ekspansiv kjede med fokus på god opplæring 

Musti har 270 butikker i Finland, Sverige og Norge, og satser på å bli ledende i Agder. Foruten butikken på Lillesand senter har de etablert butikker i Grimstad, Arendal og Kristiansand til nå. Hermine ser flere fordeler med å være en del av en stor kjede.

– Musti har god kjennskap, det er en stor fordel når man åpner en ny butikk. Mange kjenner oss fra før av og vet hva vi er gode på, sier Hermine. – Musti har også en kundeklubb - “Venn av Musti”. Flere av mine kunder er allerede medlemmer her. 

– En annen fordel er at Musti har et skikkelig bra opplæringsprogram. For både meg som butikksjef og mine medarbeidere er god produktkunnskap essensielt. Musti har en egen opplæringsportal med nettkurs som alle må ta, og jeg har en mentor som gir meg gode råd og tips om butikkdrift. 

– Fordelen ved å være på et senter er at dette er et sted folk er innom i det daglige.
– Hermine Austad, butikksjef Musti Lillesand

Strålende fornøyd med mottakelsen og lokasjon

Hermine er strålende fornøyd med mottakelsen av den nye butikken, og Lillesand Senter som lokasjon.

– Åpningsdagen 15. september var helt fantastisk! Da var det fullt trykk gjennom hele åpningstiden. Nå jobber vi for å bygge opp kundegruppen, og ser allerede at folk kommer tilbake og blir faste kunder.

– Fordelen ved å være på et senter er at dette er et sted folk er innom i det daglige. Mange handler mat på Coop, gjør ærend i andre butikker eller benytter helsetilbudet som er her. Mange jobber også her, enten i andre butikker eller kontor. Da er det praktisk å kunne stikke innom for å kjøpe fôr og utstyr til kjæledyret samtidig. 

Hermine trekker også frem fordeler som gratis parkering og sentral beliggenhet. 

– Og så må du nevne at hvis vi er flere på jobb hjelper vi gjerne til med å bære dyrefôret ut i bilen!, legger hun til. 

Fôr med smaksgaranti

Fôr er nemlig den største produktgruppen til Musti, med Pure Natural, Musti sitt eget dyrefôr som det mest populære. På denne tiden av året går det også mye i klær og utstyr til både hund og katt, som dekken og refleks. 

– Vi har smaksgaranti. Det betyr at hvis pelsklingen din ikke liker fôret kan du få pengene igjen eller prøve et nytt fôr. Noen dyr er jo av den kresne typen, sier Hermine.

– Og så tilbyr vi kloklipp, til alle slags dyr. Det koster bare 99 kr og du trenger ikke å bestille time. 

Vi ønsker Hermine og Musti hjertelig velkommen til Lillesand Senter, og anbefaler varmt et besøk innom den hyggelige butikken. 

Frida Søyland, butikkmedarbeider.